Terminy naboru wniosków:
Realizacja Programu zaplanowana jest od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Program „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla jednostek samorządu terytorialnego – edycja 2025 jest zadaniem współfinansowanym ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Adresatami Programu są:
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, nie mogą ich jednak zastępować.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem
z uczestnikiem.
Asystentem osobistym osoby z niepełnosprawnością mogą zostać osoby:
Posiadanie doświadczenia, o którym mowa, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom
z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.
W przypadku gdy usługi asystencji osobistej mają być świadczone na rzecz małoletnich,
w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 560), a także wymagana jest pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego małoletniego.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium
(spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna
dla seniorów. III edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników
Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.
Webinarium odbędzie się 11 września 2024 roku (10:00-12:30).
Celem spotkania online (webinarium) jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów
w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz
zgłoszeniowy - link do strony z odnośnikiem do formularza:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89709&p_id=18
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem
domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek
itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę
uczestników webinarium.
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 10 września 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy
będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną
w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem)
będą przesyłane na bieżąco.
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu
uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe
informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu
uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w ramach realizacji zadania publicznego sfinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 - 2033, Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska "Pro Civium" udziela bezpłatnych porad. Do dyspozycji Państwa podopiecznych, współpracowników, podwładnych są prawnicy, psycholodzy, doradcy zawodowi i pedagodzy, dyżurujący na bezpłatnej infolinii 800 201 211 i kanałach chat dostępnych na stronie www.prawodoporady.pl.
Zadanie publiczne sfinansowane przez Narodowy Instytut WolnościCentrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wspierania Rozwoju Organizacji Poradniczych na lata 2022 - 2033
Stowarzyszenie Inicjatywa Obywatelska "Pro Civium"
Infolinia: 800 201 211
tel.: +48 530 246 934
"Człowiek został stworzony dla człowieka, aby człowiek pomagał człowiekowi" - /Św. Ambroży/
Serdecznie dziękujemy
Jeśli o kimś zapomnieliśmy, wybaczcie A współpracować z Wami to czysta radość